جوانسازی

پیر شدن پوست یک فرآیند طبیعی در بدن است که نمی‌توان مانع شد. اما می‌توان با مراقبت بیشتر آن را به تعویق انداخت. اما همیشه افزایش سن نیست که باعث می‌شود پوستتان پیر و شکننده بنظر برسد. سبک زندگی ناسالم، سیگار کشیدن، آلودگی هوا و قرار گرفتن در معرض اشعه خورشید هم به پوست آسیب می‌رسانند. اما می‌دانیم که همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. پس تا وقتی کار از کار نگذشته به فکر مراقبت و جوانسازی پوست صورتتان باشید!

نشانه های پیری پوست چیست؟

قبل از اینکه درباره روش‎‌های جوانسازی پوست صحبت کنیم، بهتر است نشانه‌های پیری در پوست صورت را بشناسیم تا به موقع برای جوانسازی پوست اقدام کنیم. در ادامه ما به سه نشانه اصلی پیری پوست اشاره کردیم.

  • چین و چروک

اولین نشانه‌های پیری پوست با نمایان شدن خطوط دور چشم، خط خنده و اخم و خطوط پیشانی آغاز می‌شود. در ابتدا این خطوط حالت داینامیک یا پویا دارند. یعنی فقط وقتی حالت چهره‌تان را تغییر می‌دهید معلوم می‌شوند.

چین و چروک‌ها معمولا از سی سالگی خودشان را نشان می‌دهند. اما فرآیند پیر شدن در افراد مختلف متفاوت است. در نتیجه بوجود آمدن این چین و چروک‌ها به ژنتیک و سبک زندگی فرد هم بستگی دارد.

  • شل شدن پوست و لاغری صورت

همانطور که در تصویر می‌بینید تغییرات پوست در گذر زمان باعث شل شدن و افتادگی پوست صورت شده که در ادامه ما علل اصلی این تغییرات ر بررسی می‌کنیم.

  • کاهش کلاژن و الاستین

با بالا رفتن سن تولید کلاژن و الاستین در پوست کم می‌شود. در نتیجه رطوبت پوست صورت کاهش می‌یابد. خطوط پنجه کلاغی، خط خنده، تیرگی و خشکی پوست هم به همین دلیل اتفاق می‌افتد.

  • از بین رفتن بافت چربی

زیر لایه‌های مختلف پوست بافت چربی قرار دارد. این بافت چربی فرم صورت را بخوبی حفظ می‌کند. اما با بالا رفتن سن این لایه‌های چربی نازک می‌شوند و از بین می‌روند. در نتیجه چین و چروک‌های اطراف لب و روی پیشانی بیشتر به چشم می‌آیند.

  • تحلیل رفتن ماهیچه‌های صورت

ماهیچه‌های صورت زیر بافت چربی قرار دارند. با از بین رفتن بافت چربی، این ماهیچه‌ها استحکام خود را از دست می‌دهند و شل می‌شوند. به علت جاذبه زمین عضلات صورت به سمت پایین کشیده می‌شوند و مانند تصویر یک مثلث روی قاعده را تشکیل می‌دهند.

  • استخوان‌های صورت

استخوان‌ها ساختار اصلی صورت اند که عضلات و چربی رو آن هستند. همانطور که گفتیم از بین رفتن چربی باعث لاغر شدن صورت و تحلیل ماهیچه‌ها باعث افتادگی پوست صورت می‌شوند. در نتیجه فرم و زاویه صورت تغییر می‌کند. 

جوانسازی پوست چیست؟

چین و چروک، آکنه، کک و مک و لکه، خشکی و پوسته شدن از شایع‌ترین مشکلات پوستی هستند که در گذر زمان یا در اثر مراقبت‌های نادرست بوجود می‌آیند. یکی از راه‌های پیشگیری و مراقبت بیشتر از پوست صورت روش‌های جوانسازی پوست است. با انجام روش‌های مختلف جوانسازی پوست می‌توانید به میزان قابل توجهی از پیری پوست جلوگیری کنید. البته برای جوانسازی گردن، دست و سایر نقاط هم می‌توان اقدامات مختلف انجام داد و منظورمان از پوست محدود به صورت نیست.

چه زمانی باید جوانسازی پوست صورت را انجام داد؟

جوانسازی و مراقبت از پوست سن و سال خاصی ندارد. همچنین یادتان باشد که نباید مشکل پوستی داشته باشید یا پوست صورتتان افتاده و چروکیده شده باشد تا به فکر روش‌های جوانسازی باشید.

جوانسازی پوست صورت یک اقدام پیشگیرانه است که شامل مجموعه گسترده ای از خدمات می‌شود.