داشتن پوستی شاداب و جوان، موهای پرپشت و خوش‌حالت، نیاز به توجه و تقویت مداوم دارد. مزوتراپی یکی از روش‌های درمانی مکمل برای پوست و مو می باشد که امروزه به شدت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مزوتراپی چیست؟

این روش درمانی، وارد کردن گروهی از مواد فعال بیولوژیک شامل انواع ویتامین، دارو (مانند ماینوکسیدیل) یا فاکتورهای رشد (مانند فاکتورهای رشد انسولینی) با سوزن‌هایی بسیار ریز و قطر داخلی بسیار کم به داخل پوست می باشد. مزوتراپی نوعی روش درمانی تزریقی است که در تمام دنیا، کاربرد زیادی در درمان‌های زیبایی دارد. در واقع این روش، استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر از پوست است. در این روش درمانی کم‌تهاجم و خاص ،بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی مواد مورد نیاز پوست و مو به لایه‌ای از پوست که مزودرم نام دارد تزریق می‌ شود، و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. معمولا از این تکنیک درمانی برای افراد بالای ۱۸ سال استفاده می‌کنند و نتايج درمانی بسیار خوبی را در بر دارد. مزوتراپی از دو واژه مزو و تراپی تشکیل شده، مزو به سلول‌های بنیادی دوران جنینی می‌گویند. اکتودرم، مزودرم و آندودرم سه لایه سلول‌های بنیادی هستند که بعدها به بخش‌های مختلف بدن تبدیل می‌شوند. به عنوان مثال سلول‌های اکتودرم سطح بیرونی اپیدرم را می‌سازد و سلول‌های مزودرم لایه دوم و میانی پوست بدن و صورت را تشکیل می‌دهند. در تزریق مزوتراپی به پوست بدن هدف پزشکان تزریق به این لایه است.

کاربردهای روش مزوتراپی

از مزوتراپی، برای اهداف مختلفی در موارد زیر استفاده می شود: درمان چاقی موضعی یا حذف چربی حذف چربی اضافه از قسمت‌های مختلف بدن شامل شکم، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت کاهش سلولیت از بین بردن چروک و خطوط پوست درمان افتادگی پوست درمان ریزش مو و تقویت و رشد مجدد مو برداشتن و حذف چربی ها از شکم، پهلو ها، ران، باسن، پاها، بازوها و صورت فرم دهی به بدن روشن کردن رنگدانه های پوست  

نواحی قابل درمان

معمولاً مزوتراپی برای جوان‌ سازی و بازسازی پوست برای قسمت‌های مختلف بدن انجام می‌شود که برخی از این نواحی عبارت‌اند از: صورت پیشانی اطراف چشم‌ها گونه‌ها اطراف دهان چانه گردن و سینه دست‌ ها

روش و چگونگی درمان

این روش با تزریق تعدادی سرنگ بسیار ریز به لایه زیرین پوست یا مزودرم انجام می گیرد. این سوزن ها حامل مواد تزریق شونده هستند. ایده اصلی این روش برای تصحیح بیماری هایی نظیر التهاب پوستی و گردش نامناسب خون در زیر پوست که باعث آسیب به پوست می شوند بوده است. می توان گفت فرمول استانداردی برای مواد تزریقی به داخل پوست وجود ندارد. پزشکان از ترکیبات مختلفی استفاده می کنند که شامل: داروهایی مانند وازودیلاتور و آنتی بادی ها آنزیم هایی مانند کلاژن و هیالورونیداز ویتامین ها و مواد معدنی عصاره های گیاهی و طبیعی هورمون هایی شامل کلسی تونین و تیروکسین مزوتراپی به طور کلی با دو روش انجام می شود. در یک روش، با سرنگی که سوزن بسیار نازک و کوتاهی دارد، تزریق در زیر پوست انجام می شود. در روش دیگر، از تفنگ مزوتراپی (mesotherapy gun) استفاده می شود. روش دستی نسبت به روش گان، رایج تر است. بنابراین، مزوتراپی بدون سوزن انجام نمی گیرد. ضمنا روش هایی که ماده مورد نظر در سطح پوست، مالیده شده و ماساژ داده می شود؛ مزوتراپی به حساب نمی آیند. با استفاده از انواع مزوتراپی و کادر پزشکان متخصص، در کلینیک تندیس سلامت آماده‌ایم تا جوانی را به شما عزیزان هدیه دهیم. جهت دریافت وقت مشاوره، آگاهی از روش انجام انواع مزوتراپی، اطلاع از هزینه و نحوه پرداخت و یا رزرو نوبت با مشاورین ما در تماس باشید.